Sikertelen vásárlás esetén
A problémák az alábbiak lehetnek:
· a bankkártyán nincs elegendő fedezet a vásárláshoz
· időtúllépés, megszakított vásárlás
· alacsony online vásárlási limit
· autorizáció (engedélyezés) hiánya
A folyamatosan fejlődő adatvédelem és a biztonságos online vásárlás érdekében a bankok kétlépéses hitelesítéssel védik ügyfeleiket. Eszerint minden vásárlást kötelező engedélyezés követ a vásárló részéről.
Autorizáció folyamata a következő (OTP SmartBank esetén)
1. Miután bejelentkeztünk a SmartBankba, kattintsunk a bal sarokban lévő három csíkra, majd ezen belül a Bankkártyák menüpontra.
2. Mindezek után, a következő felület jelenik meg. Kattintsunk arra a kártyára, amivel vásárolni kívánunk.
Ezen a ponton tudjuk beállítani a limiteket is.
3. A kattintás után tudjuk beállítani a telekódot, ami a vásárlás engedélyezéséhez szükséges.
Amennyiben a SmartBankba való bejelentkezés nehézséget okoz, keressük fel a www.otpbank.hu oldalt, ahol a jobb sarokban található Chatbot segítségével megtudhatjuk azonosítónkat és új jelszót igényelhetünk a honlapon.
Ahhoz, hogy a tanácsadó segíteni tudjon, az alábbi folyamat szükséges:
1. Megnyitjuk a chatbotot.
2. Kattintsunk erre: Digitális csatornák
3. Kattintsunk erre: Smart bank
4. Kezdjük el feltenni a kérdéseinket: Nem tudok belépni a Smartbankba, hogyan kaphatom meg azonosítóimat?
Adatvédelmi okokból néhány személyes kérdést tesz fel a tanácsadó. Ezekre értelemszerűen válaszolunk. A személyes kérdések az adatainkra és a kártyánk adataira is vonatkoznak.
A sikeres azonosítás után a tanácsadó megadja azonosítónkat.
Amennyiben a jelszót nem tudjuk, az OTP Bank honlapján, SMS-ben igényelhetünk egy újat.